
EEN SPERVUUR AAN VRAGEN
Regelmatig hoor en ervaar ik dat (hoog)begaafde kinderen een niet aflatende stroom aan vragen kunnen afvuren. Niet evident in een klas met 25 kinderen…
Laat jezelf hieronder inspireren! Veel leesplezier!
Regelmatig hoor en ervaar ik dat (hoog)begaafde kinderen een niet aflatende stroom aan vragen kunnen afvuren. Niet evident in een klas met 25 kinderen…
Wie kent haar niet, Camille Dhont? Rijzende – of mag ik al zeggen gevestigde? – ster aan het firmament?
MAUNA LOA, oftewel ‘lange berg’ in het Hawaïaans, is dé grootste vulkaan op aarde. Hij is nog steeds actief en barstte sinds 38 jaar nog eens uit.
We zeggen het misschien wel te weinig (want meestal zitten we pas rond de tafel als het minder goed loopt), maar jij als leerkracht maakt het verschil!
“Hij krijgt uitdaging, maar hij wil het niet”, is een uitspraak die hier meermaals weerklinkt. Zowel ouders als leerkrachten lopen hier wel eens tegenaan.
Deze tekening heeft zoonlief recent getekend. Het is zijn weergave van de boom van één van onze buren; een rijzige, stoere es.
Fouten maken mag… of nee, fouten maken MOET. Leren en fouten maken horen onlosmakelijk bij elkaar.
Waarom nét die naam, dat ontdek je in deze blogpost.
Een veel voorkomend idee rond hoogbegaafdheid is dat deze kinderen slim zijn en er dus in het leven vanzelf wel zullen komen. MAAR…klopt dit idee wel?