EEN SPERVUUR AAN VRAGEN
Regelmatig hoor en ervaar ik dat (hoog)begaafde kinderen boeiend maar soms ook echt vermoeiend kunnen zijn. Eén van de redenen is bij heel wat van deze snelle denkers hun niet aflatende stroom aan vragen.
Laat jezelf hieronder inspireren! Veel leesplezier!
Regelmatig hoor en ervaar ik dat (hoog)begaafde kinderen boeiend maar soms ook echt vermoeiend kunnen zijn. Eén van de redenen is bij heel wat van deze snelle denkers hun niet aflatende stroom aan vragen.
Wie kent haar niet, Camille Dhont? Rijzende – of mag ik al zeggen gevestigde? – ster aan het firmament?
MAUNA LOA, oftewel ‘lange berg’ in het Hawaïaans, is dé grootste vulkaan op aarde. Hij is nog steeds actief en barstte sinds 38 jaar nog eens uit.
Dit ben ik, heerlijk genietend van een wandeling tijdens de herfstvakantie. Even mijn hoofd leegmaken, genieten van de natuur om me heen.
“Kijk nu toch eens mama, dit is een foute appel!” sprak zoonlief mij aan, al wijzend naar een exemplaar op het keukenaanrecht. Datzelfde exemplaar als op de foto hierboven.
“Hij krijgt uitdaging, maar hij wil het niet”, is een uitspraak die hier meermaals weerklinkt. Zowel ouders als leerkrachten lopen hier wel eens tegenaan.
Deze tekening heeft zoonlief recent getekend. Het is zijn weergave van de boom van één van onze buren; een rijzige, stoere es.
Fouten maken mag… of nee, fouten maken MOET. Leren en fouten maken horen onlosmakelijk bij elkaar.
Waarom nét die naam, dat ontdek je in deze blogpost.
Een veel voorkomend idee rond hoogbegaafdheid is dat deze kinderen slim zijn en er dus in het leven vanzelf wel zullen komen. MAAR…klopt dit idee wel?