Webinar HELP, ik heb een hoogbegaafd kind in huis
ONLINE , BelgiumDe hamvraag van dit webinar - speciaal voor ouders - is: hoe komt het dat opvoeden van een hoogbegaafd kind niet vanzelf gaat en wat kan je dan wél doen?
De hamvraag van dit webinar - speciaal voor ouders - is: hoe komt het dat opvoeden van een hoogbegaafd kind niet vanzelf gaat en wat kan je dan wél doen?
Wat is hoogbegaafdheid en wat is het niet? Vandaag de dag doen er nog heel wat vooroordelen over hoogbegaafdheid de ronde. Op basis van resultaten uit wetenschappelijk onderzoek, gaan we tijdens dit webinar op zoek naar de feiten en mythes. En ik reik je tips en tricks aan om samen met jouw kind of leerling aan de slag te gaan. Interessant voor ouders & leerkrachten basisonderwijs!
In dit traject voor leerkrachten kleuteronderwijs leer je hoe je sterke of slimme kleuters in je klas kan herkennen. Je ontdekt wat deze kinderen nodig hebben om helemaal te kunnen openbloeien en te groeien. En ik leer en inspireer je om je hoeken en je activiteiten te verrijken (met beperkte materialen en tijd) zodat alle kinderen – ook de sterke – in jouw klas op hun niveau worden uitgedaagd. Het resultaat: jij staat met het nodige zelfvertrouwen in jouw klas en jouw kleuters leren op eigen niveau en tempo.
In dit groeitraject worden kinderen van de derde graad lager onderwijs (L5 & L6) in kleine groep uitgedaagd om hun grenzen te verleggen en uit hun comfortzone te komen. Tijdens de schooluren krijgen ze een uitdagend aanbod binnen diverse ontwikkelingsdomeinen. Doorzetten, fouten maken, hulp vragen, geconcentreerd werken... horen daarbij. Daarnaast ontmoeten ze ontwikkelingsgelijken en leren ze hun hoofd en lijf ontspannen.
In dit groeitraject worden kinderen van de tweede graad lager onderwijs (L3 & L4) in kleine groep uitgedaagd om hun grenzen te verleggen en uit comfortzone te komen. Tijdens de schooluren krijgen ze een uitdagend aanbod binnen diverse ontwikkelingsdomeinen. Doorzetten, fouten maken, hulp vragen, geconcentreerd werken... horen daarbij. Daarnaast ontmoeten ze ontwikkelingsgelijken en leren ze hun hoofd en lijf ontspannen.
In dit traject voor leerkrachten lager onderwijs leer je hoe je cognitief sterke leerlingen in je klas kan herkennen. Je ontdekt wat deze kinderen nodig hebben om helemaal te kunnen openbloeien en te groeien. En ik leer en inspireer je om je lessen en activiteiten te verrijken (met beperkte materialen en tijd) zodat ook cognitief sterke leerlingen in jouw klas op hun niveau worden uitgedaagd. Het resultaat: jij staat met het nodige zelfvertrouwen in jouw klas en jouw leerlingen leren op eigen niveau en tempo.
In dit groeitraject worden kinderen van de eerste graad lager onderwijs (L1 & L2) in kleine groep uitgedaagd om hun grenzen te verleggen en uit comfortzone te komen. Tijdens de schooluren krijgen ze een uitdagend aanbod binnen diverse ontwikkelingsdomeinen. Doorzetten, fouten maken, hulp vragen, geconcentreerd werken... horen daarbij. Daarnaast ontmoeten ze ontwikkelingsgelijken en leren ze hun hoofd en lijf ontspannen.
In dit groeitraject worden kinderen van de tweede en derde kleuterklas (K2 & K3) in kleine groep uitgedaagd om hun grenzen te verleggen en uit hun comfortzone te komen. Tijdens de schooluren krijgen ze een uitdagend aanbod binnen diverse ontwikkelingsdomeinen. Ze worden aangemoedigd om te exploreren en te experimenteren. Doorzetten en fouten maken horen daarbij. Daarnaast ontmoeten ze ontwikkelingsgelijken en leren ze hun hoofd en lijf ontspannen.